Teemu Hakkarainen ja Elmo Eräkangas Biddy Basketin mukana New Orleansissa

29.3.2015

Elmo ja Teemu lähtöpäivän aikaisena aamuna lentokentällä.
Amerikassa kaikki on suurta.
Suomen Biddy-joukkue. Joukkueen valmentajina Pekka Hartikainen ja Niko Nyholm.

EBT:n C-pojissa pelaavat 2002-syntyneet Teemu ja Elmo osallistuivat Suomen joukkueessa Biddy Basketin turnaukseen New Orleansissa 13.-22.3.2015. Pojat asuivat ensimmäistä yötä lukuun ottamatta paikallisissa perheissä.

Turnaus pelattiin alkusarjan jälkeen kolmessa tasossa: AAA, AA ja A. Elmo ja Teemun joukkue pelasi AA-tasolla. Pelit sujuivat hienosti ja Teemun ja Elmon joukkue voitti koko turnauksen. Loppuottelu pelattiin Pelicansien koriareenalla Smoothie King Centerissä. EBT:n pojat onnistuivat hyvin. Teemu nakkasi finaalissa NBA-kolkin sisään! Elmo oli yksi valmentajien valinnoista All-America-playeriksi. Pojat pääsivät myös seuraamaan NBA-korista. Ottelu oli Pelicans vs Bucks ja pääsivät heittämään läpyjä käytävään Pelicansin pelaajien tullessa puoliajalta.

Onnittelut Teemulle ja Elmolle hienoista suorituksista.

Tässä vielä Elmon kertomus matkasta.

Terveisiä New Orleansista!

Matka sinne oli erittäin raskas. Lensimme 24 tuntia, mutta kaikki silti olivat reippaita. Kun pääsimme perille, me nukuimme hotellissa. Seuraavana päivänä menimme shoppaamaan ja tutustumassa New Orleanssin lähikaupunkiin Mississipiin. Illalla sitten majoituimme perheisiin.

Minun kanssani samassa perheessä oli Teemu Hakkarainen, Sauli Pelkonen ja Tidi Bah. Meidän majoitusperheemme sukunimi oli Caprito. Perheessä kaikki kolme tyttöä harrastivat koripalloa ja perheen isä myös valmensi nuorinta.

White joukkueemme pelit sujuivat hyvin, ensimmäistä päivää lukuunottamatta, jolloin voitettiin vain yksi kolmesta pelistä. Blue valitettavasti hävisi kaikki pelit. Jatkosarjan voittojen myötä me pääsimme pelaamaan finaalin New Orleans Pelicansin kentälle! Minut valittiin All Americaniksi hyvästä pelaamisesta.

Viimeisenä päivänä me menimme keskustaan katsomaan paikkoja, hyvästelimme perheen ja lähdimme lentokentälle. Matkustiimme kotiin kevyet 36 tuntia, lentoyhtiön lakosta johtuen. Oli mahtava reissu ja toivon, että muutkin EBT:läiset pääsevät kokemaan sen.

Elmo Eräkangas

Mikä on Biddy?

Biddy Basketball on Yhdysvalloissa toimiva nuorille koripallotoimintaa järjestävä organisaatio. Yhdysvalloissa Biddy järjestää harjoituksia, harjoitusleirejä ja turnauksia kolmelle ikäluokalle, tytöille ja pojille: 8, 10 ja 12 vuotiaille. Vuosittainen huipentuma on kansainvälinen lopputurnaus, johon pääsevät mukaan asuinalueidensa All Star -pelaajien muodostamat, alueidensa mestarijoukkueet. Suomalaisjoukkueet pääsevät mukaan vanhimman ikäluokan lopputurnaukseen ilman karsintaturnauksia. Biddy Basketballin vahvinta vaikutusaluetta ovat Louisiana ja Kansas, mutta lopputurnaukseen osallistuu Biddymestareita myös Texasista, Indianasta, New Yorkista, Floridasta ja Pennsylvaniasta. Lue lisää: http://www.biddyfinland.com/info/